Eric Debarbieux - Violenţa în şcoală – o provocare mondială? Editura Institutul European, 2010

Autorul propune o viziune critică şi pragmatică asupra fenomenului violenţei şcolare, propunând, în acelaşi timp, şi anumite soluţii care îşi au rădăcinile în bazele empirice.

Cartea pe care o veţi citi – Violenţa în şcoală – este o lucrare foarte importanta, bazată pe experienţa, activitatea de teren si cercetari realizate atat in institutii de invatamant europene, cat si in America de Sud sau Africa, iar comparatiile facute duc deseori la concluzii surprinzatoare.

Un alt aspect important al acestei cărţi este că autorul critică vehement modalitatea în care presa prezintă violenţa şcolară, el menţionând, de asemenea şi faptul că violenţa letală este rară, chiar şi în America, afirmaţie bazată pe studiile de victimizare a lui Eric Debarbieux si Catherine Blaya.

Definirea fenomenului violenţei este o sarcină grea; din acest motiv, autorul preferă să facă apel la o definiţie mai largă care permite identificarea tuturor cazurilor de violenţă, nu doar a celor ieşite din comun.

Volumul se adresează în principal specialiştilor în ştiinţele educaţiei, psihologilor, cadrelor didactice şi asistenţilor sociali, însă este o lectură foarte bună şi pentru publicul larg, părinţii şi alţi actori implicaţi în actul educaţional, prin modul în care tratează o temă atât de importantă.